Johdanto moduuliin 1

Aloitamme opintojakson palvelumuotoilulla, joka luontevasti pohjustaa yhteiskehittämisen periaatteita ja auttaa ymmärtämään paremmin yhteiskehittämisen toimintaympäristöä ja siinä tarvittavia työkaluja.

Tässä moduulissa käsittelemme seuraavia teemoja:

1.1 Mitä on palvelumuotoilu?

  • Teoreettiset määritelmät
  • Käytännön näkökulma

1.2 Palvelumuotoilun hyödyt

  • Palvelumuotoilun perusteet ja lähtökohdat
  • Asiakasymmärryksen merkitys

1.3 Palvelumuotoilu prosessina

  • Iteratiivisuuden ja innovatiivisuuden synteesi

1.4 Empatia palvelumuotoilussa

  • Mikä on empatian rooli ja merkitys palvelumuotoilussa ja yhteiskehittämisessä?

1.5 Muotoiluosaamisen tulevaisuus

  • Miksi ja minkälaista palvelumuotoiluosaamista kannattaa hyödyntää ja kehittää myös tulevaisuudessa?

Moduulin lopussa on keskustelutehtävä, jossa pääset reflektoimaan oppimaasi.